Saturday 4 January 2014

.:misi mencari laksa yang gagal:.

          
                                                                                                                                                                  

selepas brhempas pulas mmbanting tulang untuk mnghadapi n mnempuh alam peperiksaan, akhirnya bermulalah winter break yg ditunggu2 ramai.. kmi cuti 5 minggu..ikut hati mmg nk pulang ke desa tapi tiket flight xdkla jugak semurah yg disangka..* kesat ayaq mata*
tdak seperti mnusia2 normal yg lain (yakni rncang nk p paris,jordan,jepun,spain n etc) kmi ingin bekerja n mncari nafkah sepanjang cuti ini..tp apakan daya..mngkin kmi lmbt mula apply bnda2 yg patut apply untuk buat kja part time,so kmi decide untuk kja msa easter break nnt jela..nk brjalan melancong n berjalan,duit xbrapa nk ramai sgt hehe...asrama mahaii ooo..next month pny duit nk bayaq asrama mmg xckup la..gua kena import duit akaun gua dri mlysia nmpk nya huaaaaaaa TT.. tp disebabkn cuti smpai 5 minggu n kmi dh mcm zombi xdapat otak ja terperap kat durhamudin ni,lalu kmi ngambil kputusan untuk p london..walaupn hanya p london yg msih dlm uk,kmi brsyukor sbb dberi pluang untuk berjalan *mata berkaca2*

tp ap yg buat aq stressnya,a day bfore nk p london 2 aq demam la pulakkkkkk haishhh bengkak pulak rsa hati ni..nk brjalan pn nk,demam pn nk jugak..ambik nombor giliran buleh dk depa ni pn aihh..tp disebabkn taylorians yg dicintai ,gua gagahkn jugak diri nk p london( hakikatnya gua kena p jugak sbb dh beli tiket)..
kat london kmi tdoq rumah syu..nasib baik ada shu..klau x,xtaw la kt mna kmi nk merempat..tdoq pn mngkin bawah london bridge ja..dengan ini *muka serius* saya mwakili kontinjen dri durham nk ucap bilionan tenkiu kat shuhairaaaaaaaaa *tepuk tangn sorang2 tnpa sapa2 smbut* ehemmm..
shu!


 haaaaa sbnaqnya motif sbnaq kmi p london pn sbb taylorians ada reunion gitula...
sgtlah xkool jalan2 msa demam sbb aq kira nk dduk n tdoq ja...
dan seperti yg dirancang, kmi pn brjumpa n bermakan2 dekat restoran chinese apa ntahla..boleh tahan la mknn dy,or mngkin sbb aq lapaq sngt..lps 2 kmi p jalan2 keliling london 2..nasib ada warga2 london yg mnjadi tour guide kmi..so xdkla susah2 nk sesat2 kan.. skali lg jutaan trima ksih diucapkan kpd syu,azzam,akhiar dan zaidi ngeh3...
gua nmpk gemok gua taw...jgn komen!
dalam blik shu! baju 2 yg besaq ok!!

aliaa..me..shu..

kak haiza dan london eye
london at night! 
malam 2 kmi p winter wonderland..tmpat ni mcm tmpat game2,ada mcm pasaq malam jugak..tp apa yg aq nmpk  lbh kpd mcm fun fair,ap2 jla..tp disebabkan demam aq mkin mmberontak,ditmbh pulak sakit kepala n trauma yg msih lg bersisa masa aq p times square dulu,jd aq ambik kputusan untuk tdk main apa2 kat situ..mcm nk bnuh diri dh rasa klu aq dok main bnda2 2..

ni nama dy cari penyakit..xpening p cari pening

muka pakat2 puaih main..




muka pakat2 cuak kcuali amalina

tinggi bukan main..lenguh leheaq aq langut

dann keesokkan harinya..kmi p jalan2 kat british muzium..muzium ni mnjadi pilihan sbb dy free..almaklumla kmi xdk bajet..tp okla kan drpada xp mna lnsung..

bajet mnghayati tp sbnaqnya dok kutuk



mak cik ni layan ja klu mai muzium

patung2 kat sni smua xdk kpala..p mna habis xtaw

buat2 layan sejarah

bila beliau start explaining something


projek terbaru syarikat kami
mak cik cari buku resepi buat kuih semperit..ada dk xtaw
dannnn selepas penat jalan keliling muzium yg smemangnya xdan nk jalan smpai hbs 2..kmi pn bergegas kat kedai hat juai mknn mlyisa..n alangkah terkedu n terkesima nya aq,apabila mnyedari kedai 2 ada juai laksa penang!!!!! walaupun harga dy 6 pound brsmaam dgn 30 ringgit lbh, aq xkisah!..jnji aq buleh mkn lksa..dgn muka yg berbunga2,aq pn tnggu kak 2 mai ambik order n dgn pnuh rilek ja dy kata laksa xdk ari ni..kmi buat semalam..depa juai lksa hujung mnggu ja...aq rsa mcm syiling 2 terhempap atas kepala aq dgn drastik!!.. n dgn berat hati aq terpksa mnerima hakikat 2..lalu aq order mee goreng!! kmi pn mkn smbil mnutup mata dek krna mnghayati kesedapan hidangan masing2
mee bandung!

mee goreng mamak!

mungkin nsik goreng kmpng


the next day! kmi lalu sat kt london kings cross..dri dulu lg gua klu dgq kings cross msti gua ingt harry potter pny...gua mmg xsngka gua diberi kesempatan untuk mai kat sni..aq ingt angan2 aq zaman muda remaja dulu hny dlm mimpi ja..tp yg gua bengang nya..tiket nk masuk harry potter studio dh sold out seminggu sblm krismass lagi..gua aim,klu gua p london msti gua nk p situ pny..next time mngkin kan..awat yg dok xdok aq bajet rockers plk dok ckp gua2 ni..

express hogwarts tunggu sat!!!

lagi bertambah sawan aq bila aq msuk kdai ni..aq rsa mcm nk beli smua ja..uniform hogwarts 2 gua usha jaa...tp klu aq beli pn,bila taun aq nk pakai pn kan...elder wand pn ad!!..aq dok tahan diri ja supaya jgn beli...tp gua beli keychain jala finally...nnt gua beli lg kat harry potter studio klu pnjng umoq noh...

kdai souvenir

next place! kmi p madame tussaud..ni ja stu2nya tmpat yg kna bayaq kmi p..berbaloi rasanya sbb aq dapat jumpa jacob black! kekasih hati yg dh lama terpisah...

tinggi pulak taylor lautner ni
aihh buat comel plak shah rukh khan ni


hermione ni kecantikkan dy lbh kurang aq ja


mak kiter minat awak lah!

i nk pergi gym hari2 jugak..nk dpt body cmni *euww*

fa the giraffe suka kwn dgn shrek!

xhbs2 dgn Beckham dy ni 

pok cik ni mcm tampan

dy dh jumpa kawan lma dy hat trpisah dolu2

kmi xkurang pendeknya
belikan ai patung shrek plisssss
princess diana nk tgkp gmbaq dgn kmi..xleh nk tolak la kn

haiza ckp ni ex dy..xtawla sjauh mna kbenaran 2

kami arahkn stop smua bantuan untuk israil


pas2 kmi jalan2 kat tower bridge..yg sedih nya asal nk tgkap gmbaq kat luaq ja msti hujan..dh 2 xjdila nk tgkap gmbaqnya kan..

hujan lebat tp xguna pn pkai payung sbb angin kuat


dok tgh basah lencun 2 sbnaqnya


bukan sng hani nk posing cm2

uuuuu kak haiza

mnx diri dulu noh..
 dan disebabkan aq xsedaq diri yg sbnaqnya aq demam n aq xpun pakai bju sejuk spnjng 3 hari terakhir kat london..bajet xsjuk la konon..mmg xsjuk p sbnaqnya..i mean xsjuk sgt la compare to durham kan...n malam bila ntah hidung aq pn berdarah dgn agak melampau jugak...n keesokkan harinya hidung aq asyik berdarah ja..dlm 5 kali sehari gitula..buat jatuh imej aq di khalayak ramai ja dok kena sumbat hidung dgn tisu..nk smbhyg pn susah sbb darah ada yg mnitis ats baju..n paling ngeri bila aq tgk diri aq depan cermin pakai telekung dgn hidung disumbat kapas...sebijik mcm pocong..so aq cuba mngelakkan diri aq dri tgk cermin..kahak pn mmg ketui2 darah skrg...padan muka hg,bajet tabah xsjuk sgt kan



padah xpakai bju sejuk..haa ketaq hg kat c2


buat2 minat bola..


dlm hujan pn nk brgmbaq jgk dgn pak cik 2(tony adams)

dlm train nk blk durham
yg bijaknya kmi ni,kmi blk durham 31.12.2013.. xterpkiaq plak boleh tgk bunga api kat london msa new year eve kan..xpla bungai api kat jam besaq sg ptani pn ada kn..lain kli pn boleh tgk..
walaupun lawatan yg singkt tp we have fun!! so lps ni kmi kna brjimat sbb bnyk duit kluaq (aq sedaya upaya jimat ok!,tp still xleh nk jimat sgt) .. sekembalinya gua kat durham,gua tgk aeril zafril n wawa zainal p london tmpat2 yg gua baru p..panas pulak rsa hati gua ni..hehe...






semoga hari esok better than today, in shaa Allah

No comments:

Post a Comment

Statcounter