Sunday 27 September 2015

Australia Aku Datang Part1- Sydney


Aku menelan peritnya hakikat bila ak dapat tau aku mmg xkn boleh p umrah dengan family aku sbb visa xsempat siap..aku dah beli tiket flight balik Malaysia secepat yg mungkin untuk umrah tp Allah xizin bnda tu berlalu dan aku redha jala..mungkin sbb mak aku kesian sgt aku kena tinggai, dia bagi ja aku p jejalan walaupun sorang..tu bnda sgt luaq besa sbb lama nk ak nk p village mall dgn kwn pmpuan pun jenuh kena buat proposal ni apatah lagi p jepun sorang..

cubaan selfie dgn bendera aussie - Bondi beach-

sbb ak travel sorang, ak seriyau ak xleh survived sbb jepun xckp Bi sgt.. aku ada satu ja rakan sebaya di jepun yakni ismail ariff tp dy boleh la nk jdi tour guide tp xkn ak nk berkepit dgn dy sedia..masa ak bnyk hbs dok buat plan nk p jepun..chibi pnh p jepun n dy  bg tentatif prjalanan dy tu..ats sbb2 tertentu last mnit ak bli tket p australia instead of jepun.

 aku, sebuah boat dan seekor burung diatas lampu
-wollonggong-

Dsbbkn ak sgt kalut dgn exam n lps exam trus balik mlaysia n smpai mlaysia trus ada knduri n esoknya trus p KLIA, maka ak xsempat plan apa2 untuk ak p aussie ni sbb ak dh bazirkan bnyk masa plan nk p jepun sbelumnya...lbih tepat lgi..ak p aussie mmg sehelai sepinggang la…xdkla sehelai sgt sbb ak bawak jugak beberapa helai baju yg lain…

Fokus sebenar harus diberikan kpd aku yg cantik tu..abaikan minah tepi -Opera House-


Lama ni akn ingt Australia dekat ja, xdkla jauh mana rupanya flight dy 7jam la jugak. Mmg Kemurungan la jugak ak dduk dlm flight yg xdk TV tu selama itu..nasib baik ak order makanan, adala jugak aktiviti utk ak wlaupun hny sekadar mngunyah mknn.. 

 aku malaihla nk cerita ada pramugara ni ajak ak ambik gmbaq dgn dy tp aku enggan lalu pramugara yg lain booo n gelak kan dy..sjala xmaw nk cerita part tu..


angin kencang membawa kau jauh ke sana, kau hilang terus tanpa khabar
-Bondi Beach-

bdk pmpuan sblh ak dlm flight ni mcm lepasan spm dy tny ak mcm mna ak dpt mknn dia xdpt..ak pun explain la..gaya dy mcm agak kelaparan, ak offer nk share mknn dy xmaw, ak bgi tart nenas ak pun dy xmaw…sebenaqnya apa yg dia nk dari aku nihhh…jawapan tu diberi lps bbrapa jam…

University impian dizaman paleolitik aku dahulu


 Dia gerak ak yg tgh tdoq xsedaq diri tu n kata dy sakit perut,masuk angin kot.. aku yg separa sedar tu mcm nk tny dy “mai mana pulak dah angin, depa xpasang kipas aih atas flight ni”  tp ak simpan lawak xbrpa bijak aku tu dalam hard disk sat.. dia mnx minyak angin…rupanya bdk tu nk minyak angin,akhirnya soalan tu trjawab.. pastu ak pggil brader prmugara tu mntak minyak angin n dia kata sat..tp tula, smpai hari ni la minyak angin tu xdapat2..toilet kja full ja..yg minah ni mmg mcm dh insyaAllah xlama lagi nk muntah..depa xsedia pulak beg muntah dalam pocket seat tu..ak ni terkejar2 la p mnx kat kaklong pramugari tu beg muntah ni kawan saya nk muntah ni..baru dy reti kalut p ambik beg bagi..tp xberguna pun beg tu sbb ak nmpk toilet dh kosong n cpt2 ak halau bdk tu p toilet..dan Alhamdulillah dia muntah dgn bahagianya dlm tndas n pulang dgn sgt girang ke tmpt dduk..

seorang athirah yg gigih basuh baju ak pakej jemuq dan lipat mueheh *senyum gaya senior kejam*

dsbabkn aku terlepas subuh,smpai airpot tu aku kalut la nk p qada subuh tp tula..bnyk pulak filter kastam Australia nih…dhla muka ketat mcm kuih tart (xdk kaitan).. klau kat London..go through UK border  dulu pastu p ambik beg..pastu beredar..ni kat Sydney..lalu border,ambik beg lalu another border..ada makanan lane ni xdk mknn lane tu..ak rasa adala dalam 3 org cek passport ak..rsa mcm ak nk tny ja dy “nih hg xpcaya ka kawan hg hat awai tdi cek, amboi smpai brapa kli sgt nk cek”..

Sydney di malam hari..bersama nina dan sarah juga lampu2 dibelakang 

Lps ak tunjuk kat bdk pmpn tdi tmpat dy bleh collect bag dy tu, aku pun kluaq la p arrival hall dgn harapn jmpa prayer hal..sejam jugak la ak cari surau tu.. tp akhirnya jmpa la surau tu tp dsbbkn hri tu jumaat ak xleh nk watlek watpis sgt dlm tu sbb satgi org lki nk mai semayang kan…athirah kata nk mai jemput ak kat epot pkoi 12 sbb dy bru hbs kls..tme tu bru pkoi 10…ak pn mnyulusuri epot tu dgn tenang jala…skli muncul tirah buat surprise..rupanya dy smpai lama dh aihhh..naya dy kan tggu ak yg p buat misi mncari surau tu…

Opera House dimalam hari sesama vivid sydney 

Dsbbkn penat ak psai knduri kt sg petani xhbs lagi..well sbnaqnya penat ak travel dri uk balik Malaysia tu pn xhbis lagi…sesampainya rumah tirah pagi tu..mmg ak shutdown smpai asaq,,,haaaa gitu..malam baru jejalan sat area UNSW, nk p makan…bnyk gila ya Allahhh kedai halalllll ..org gila pn xbnyk mcm tu….tp xtawla psaipa aku rasa area tu mcm sg petani …ada kdai2 , signboard dy smua..ehh xtawla nk explain tp mmg mcm sg petani la..tirah pn kata lps ak kata mcm tu dy pn rsa mcm sg ptani mueheh…


depa kata kdai sedap rasa ni la paling xsedap


Dsbabkn esoknya weekend so tirah bolehla bawak aku jejalan..kmi p area opera house..masa jejalan at opera tu mmg jalan ngn thirah tp dy nk kena buat assignment lalu ak tggaikan dy buat bawah pokok tu n ak pusing cari the best part untuk tgkap gmbaq..

Awan yg berkepul2 melinduingi birunya langit...bgitu juga kegembiraan luaran yg dpt melindungi pilunya sebuah hati  *ttba*
-Harbour Bridge-

satu2nya bnda paling xbest travel sesorang ni adalah xleh nk posing lbh2 sbb xdk org ambik gmbaq..dhla skill org2 aussie ni ambik gmbaq mmg kelaut china selatan la aihh..xtawla sbb depa xrti ambik ka or depa mmg xiklas nk ambik or depa mmg bahagia tgk penderitaan ak.. gmbaq blurr smpai ak sndri xprsan aku la makhluk dlm gmbaq tu and goncangan gambaq tu level 6.7 scala rector ..

abaikan muka ak yg mcm nenek kebayan tu..ak nk tunjuk gmbaq ombak mengganas ja


ada stu gmbaq ni, ak suruh ambik background opera house n bridge tu…skali mamat tu ambik gmbaq ak n bridge tu ja…opera house tu dia cut off kan…aishhh ak pn sengeh jelaaa…ak cuba selfie tp ak ngeri tgk muka ak sndri masa selfie tu..ak cuba buat timer jugak tp org usha ak pelik sebb kemere tu 3 metre jugak la dari ak...lalu ak tekad nk cari org pgg DSLR..ak jumpa mamat jepun yg bleh ckp BM dy mmg photographer la…tp sygnya background ak tme tu xcantik…aihh…lama2 ak pn fed up dh lalu ak mengesot slow2 mendapatkn tirah…

who care about madam tussaudes in sydney when I have madam aminina besides me ehh ngehngehngeh

masalah plg besaq ak kat aussie ni, sim card ak ni xleh nk kol org, ak pn xphm pasaipa..sdgkn roaming ja..ak pakai simcard lyca, kat aussie pn ada simcard tu jgk n when ak kluaq airport tu mmg dpt msj wlcome tu Sydney feels like home u can call as if u are in UK blablabla..menanam tebu kat tepi bibiaq ja smua tu..org ja bleh kol aku n aku xleh kol org dan ak xdak internet. 

Sydney ni agak mengecewakan ak sbnaqnya..ak memula expect dy macam UK sbnaqnya tp awat ak rasa dia mcm Singapore ja sbb chinese banyak sbnaqnya..sbnaqnya apa yg ak cuba sampaikan ni..mat salleh xnmpk sgt..pi mana habis ak pun xpasti..tpi dy xrasa oversea sgt xtaw pasaipa..masa jumpa chibi pun dia kata "first aku smpai sydney ak kecewa, dy xmacam oversea" ..mngkin kdai halal n kdai Malaysia banyak…maka bersyukurlah warga Sydney skaliannnnnn Takbir!!!!..


The flying chibi
Banggunan2 dia ada part ak rasa mcm kat Uk, sat mcm kat newyork, sat rasa mcm dekat sg petani..dok sat rasa mcm dekat penang pun ada…conflict identity la pendek kata Sydney ni. Mahai sgguh barang2 sydney ni..beli aiskrim satu sudu pn dh 7dolar padiaaa…makan sepinggan pn msti lebih 10Dolar punya.. ak nk beli pun xgamak.

Lps p opera tu kmi bondi beach, impian nya nk mandi laut la tapi impian tinggal impian dan harapan semakin layu sbb tme tu winter oii sejuk dy akan menggigit n meratah kulit n tulang ini..

ak xsempat pun nk pijak pasiaq laut tu tp kena balik dhla sbb dh start hujan..sedih jugakla rasa xdan nk posing. Maka ak pun pulang smbil berhuhuhu la dalam bas tu.

penat ja ak bawak pelampung itik tp xsempat nk mandi...matahari dah nk masuk tidoq
-Bondi Beach-


Malam tu jumpa Nina..beliau masih lagi sama mcm dulu, kja gelak ja..asainya mlm tu nk p tgk bunga api sbb masa aku pi tu Sydney tgh ada vivid Sydney, kira mcm pesta lampu depa la gamaknya..time tu masa mcm agk suntukla utk kejaq bunga api tu..kmi pun bertempiaran la lari mcm zombie jumpa otak manusia. Dri kjauhan tu dok dengaq sayup2 dentuman bunga api tp xnmpk batang hidung bunga mahupun api tu..kmi cuba menipu diri sndri dgn dok kata tu latihan ja tu bunyi org dok buat construction.. sesampainya kami kat tempat yg hangat diperkatakan tu,org dh pun beredar… kmi pun hanya mampu berhuhuhu sambil termengah2..

menunggu boat yg bergerak selaju kura-kura  yg tua dan uzur utk pusing2 sydney

Aku rasa Lumiere Durham lagi lawa dri Vivid Sydney, bdk2 Aussie pun kata last year pny vivid lagi lawa dri this year…padia dia buat smua mcm separuh2 jalan ja..Harbour Bridge tu ada lampu sebelah ja, the other side xdk lampu pun bajet sgguh... ak tgk org ambik gmbaq lawa, dlm vdeo dok promote vivid sydney pn lawa..awat ak tgk xlawa...ka sbb ak lawa sgt smpai hilang seri sydney... hmm tu kita xpasti..

bagi peluang aku nk berangan aku kat Newyork please! -sydney-
apa yg pasti keesokkannya ak kluaq jalan dgn chibi..chibi masih lagi mengekalkn ke-chibi-an dari setiap segi, aspek dan jugak sektor.. smua org yg ak jumpa suruh ak p mkn kat fish market ni..lalu chibi pn seret la ak p mkn kat tmpat yg masyaAllah mahai gila..tp makanan dy mcm puaih hati jugakla..kira okla klau skali skala nk mai makan kat sydney..

kucing chibi nama toby tapi aku panggil taufik 

malam tu nk p hntaq kawan chibi kat airport so chibi drive la..rancangnya lps hntaq sarah kmi nk p konon kira bintang kat pantai tp ttba kmi p jalan kat uni sydney smbil dok gelak xtentu punca.. kami drop sarah kat tempat yg xboleh stop sbnaqnya..ak dok kat luaq keta nk salam dgn sarah skali pakcik airport tu dok mai kata jgn parking kt sni masa ak baru masuk dduk dlm keta..lps dengaq pakcik tu kata kena denda 200 dolar tu klau stop sini, chibi teruih tekan minyak, ak xsempat ttup pintu, baru dok cari mana tali pinggang..nasib baik ak xterbaling keluaq keta..dia mmg sbnaqnya secara halus nk bunuh aku.. 
Chibi dan aksi2 anehnya -sydney-

chibi nk semayang kat sport centre uni sydney..dia rilek ja semayang tepi gelanggang org dok main basket ball tu,ada pertandingan apa xtaw..org dok lalu lalang tepi dy pun dy rilek ja dok bertaranum.. mmg bdk australia semayang tgh2 medan rilek ja noh..klau ak kat UK kalau boleh nk semayang atas pokok pny xmaw smyg depan org...lps dy smayang kami smbung bersorak utk org hat dok main tu...lps tu kmi p brjalan tgk vivid sydney lagi..kmi cuba selfie berjuta kali tp masih gagal..ada org nk tolong tp chibi bisik kat ak, org aussie mmg xreti ambik gmbaq..ak pn percaya n yakin la dgn chibi sbb ak dh terkena bnyk kali..dan yeahhh xdk satu pn gmbaq kmi yg cntik..hat elok pn pkai timer jala..
dah  macam durhamuddin pulak uni sydney ni ak tgk

chibi bagi ak simcard dia sbb ak nk guna internet senang tp ak xtawla psaipa ak msih lagi xleh access internet..pagi tu ak p again bondi beach sesorang sbb xpuaih hti p ritu..spttnya dekat ja bondi beach tu dgn UNSW tpi yala main dgn sesat nih aihhh 3 jam bru ak smpai..balik pulak lagila sesat...dh dekat pkoi 9 rasa nya ak still sesat sbb tme tu winter, gelap awai la...ak mcm dh nk putus asa nk jalan..dhla xleh nk kol sesapa internet pn xdpt..sunyi sepi jugak area ak jalan tu..


pagi sunny n terik..mai malam sejuk gedik smpai xleh buat apa2
 -UNSW-

ak xtaw cemana akhirnya ak smpai UNSW n ak ddukla sat kat tangga tu nk hilang penat..time tu UNSW dh kosong, ada sorang dua ja...dlam ak termenung tu ttba ada org menjerit kesakitan belakang ak, rupanya ada pakcik tua yg agak gempal jatuh tangga dgn dasyat dan muka dy berdarah2 dgn banyak..ak dhla xleh nk tgk darah banyak mcm tu satgi ak yg panik dulu...dsbbkn trkejut dengaq pakcik tu jatuh,henpon ak tercampak jauh..ak xtaw nk pilih lari p kat pakcik tu dulu or p selamatkn henpon ak yg mungkin juga cedera...

hmm henpon ka manusia...aku pikiaq dulu sat
-Bondi Beach-
well akhirnya ak p ziarah henpon ak dlu...heheheh... 

kepala pkcik tu mcm perlukan pelapik la..ak dok pkiaq sama ada nk offer riba ak mcm err xpatut, nk bgi sweater durham ak buat bantai satgi kena darah dy yg banyak tu huaaaa *hatiku mnjerit* akhirnya ak bgi beg ak, tp dalam hati tolonglah darah dia jangan mengalir kena lencana Harry Potter aku tu (belia xguna sungguh ak ni).. ak pun gigihla tenangkn pkcik tu and kata sat nk tepon ambulans..gaya tu mcm telepon ak boleh contact org, hakikatnya number ambulans australia pn ak xtaw....darahnya terus mengalir......dan aku terus menahan lapar yg dasyat....penderitaan kami brdua mcm di level yg sama..



ttba ada makcik ni mai claim dy sbgai dokter, dy buat la apa yg ptut kt pkcik tu and dia telepon ambulans..ak knala tggu smpai ambulans mai sbb beg ak tu bawah kepala dia sdgkn ak dh sngt lapaq gila nk mati...sejurus dy diangkat masuk ambulans aku pun bebas......lama jugak la ak kena waiting dgn pakcik tu

Because some people are worth waiting for even when you are not even appreciated by them.

bersyukurlah aku kat area UNSW bnyk sgt kdai halal..ak makan kat kedai thailand mna xtaw tp rsa sedih jugakla bila masuk kdai tu ak hbaq kata nk table for one...n aku makan sensorang mcm org baru putuih cinta sementara sbelah meja ak penuh students malaysia...dan mereka abaikan ak...bnyk sgt malaysians pun xbest rupanya...depa jdi xpeduli psai malaysian depa jumpa hahah *sis emosi*...


Disebabkan ak dh kuciwa dgn sydney ni n bnyk tmpat yg lawa mcm bahaya ak nk p sensorang n kwan2 taylors ak kat brisbane tu tegah ak p sorang2..aku dah boring xtaw nk buat apa lgi and athirah cadangkn p berjalan kat wollonggong sbb dy nk jumpa kawan dy.. ak pun ada kawan jugak kat wollonggong cita dia..dekat jugakla sydney ngn gong tu..so ok jala..

Dimanakah tumpahnya bakat posing bajet kalau bukan pada junior
-wollonggong-

kena naik train la p sna dan ak xtawla toilet atas train tu mmg toilet ka atau sejenis rumah hantu bergerak...menyesai sgguh ak p masuk..ak smpai kena double check dgn pakcik muka ketat tepi tu ni mmg toilet ka dak..dgn penuh conteng2 gelap, busuk jgn crita la satgi aku describe ak yg kemurungan nnt..aku cari tisu pun xjumpa cita dia..tisu dok bawah sinki..dhla train goncang skit ak dh terbaling ke dinding dia yg euwwww tu...hishh dh2 abaikan part toilet..

banyak sungguh lori transformer ni kat aussie

Dsbbkan ak telah sedia maklum bhawa faiq yg janji nk blanja kmi makan ni hbs kelas pkoi 3 so kami pila jenjalan dlu sbb smpai awai, walaupun hakikatnya faiq dh hbs kelas awai dan wassep dy ak xtrima dek krna xdk internet..ak google pkai henpon athirah apa yg mnarik kat sni slain mount kiara yg ak mmg xminat nk panjat tu and pantai, dy ada juga temple yg menarik ..kmi pun ok  fine pla temple yg konon menarik tu dgn gigihnya dan ak dpt conclude yg temple kat sg lalang lawa lagi..aku patut p kiama sbb situ lagi lawa.. 

sesampainya disana ak mmg sngt kebuluran n kelaparan..dan faiq sperti dah dapat menghidu niat jahat ak n tirah yg nk order mcm2 .. dia dh order awai lagi kat kami dikala kami baru dok belek2 menu makanan... yg lagi xtahan tu dia pun dok share makanan tu dgn kami..


Abg long kawasan ni mmg concern sugguhla psai rambut dia..xleh senget sikit
aku pn xpastila awat wollonggong ni sejuk gila nk mati..dhla ak pny baju mcm nk pi tesco sg petani ja..ak konon acah2 bdk uk yg tahan sejuk n aussie ni xsejuk mna bgi aku konon n padan muka ak la blagak sgt..

segigih2 faiq yg malam2 pn pi dok buat experiment kat lab dia tu..gigih lagi ak yg ttba kena masuk lecture engineering yg 2 jam tu..last ak bljaq fizik masa A level..ak buat2 paham pla dok dlm lecture depa..ak xsabaq sgt nk balik rumah elina sbb sejuk gila gong ni tp aku lupa rumah2 aussie xdk heater mcm UK

selesai meeting dgn pelabur tentang projek 2.6 billion kat aussie
-wollonggong-
mood ak malam tu boleh dikategori kan sebgai sgt baik tetapi ada makhluk yg memusnahkn mahligai bahagia aku...ak xtaw dia muncul dari mana tp dh sebab tirah salam dia ak pn salam la walaupun reaction dy mcm aku menghulurkan nasik basi n paksa dia makan jugak2..

me       : nama sape ni *typical me yg acah2 ayu juga berbahasa KL dgn org baru jumpa*
Gadis X : unknown    * not even look at my face*
me         : huhuhu * not sure whether I should laugh bcause bunyi tu xmcm melawak
Gadis X : He that shouldn’t be named.. just like voldermort
Me         :  ohh hehe huhuhu hmmm

Gadis X : So where about in wollonggong have you visited?
Me          : baru sampai ja magrib tadi..xdan p mana pun..jumpa kawan tdi sembang2 sat
Gadis X  : So what do u think about wollonggong
Me          : *trying not to be so awkward n formal* macam zoo la uni Korang ni kan haha
Elina       : Haha ha r kak ramai org ckp wollonggong mcm zoo
Gadis X  : *ttba nk emosi* which part of wgong look like a zoo? I don’t get, why people keep saying the same thing blablblablablaba…



She said that with a very annoying face and aku no longer boleh sabaq..sikit lagi ak nk tampaq muka dia, mmg dok gengam ja kamere aku tu..aku xpaham apa masalah dia..ak baru smpai kot, baru nk kenai n ofkos dy 2 tahun lagi muda dri aku tp bukan ak kisah pn klau org xpggil aku kak ka apa..tp minah ni kughang hajaq level mcm kena bg flying kick ja..aku pun xkisah kalau ada org melayu nk ckp Bi dgn aku..silakan xdk masalah tp budak ni punya slang Bi mmg ak xleh hadap sgguh la.. athirah n elina pny muka mmg dh macam malu gila dgn tindakkan kurang waras kawan depa tu..

Aku yg masih bersabaq..

Me : oh xla kan mcm belakang tu macam pokok2 bnyk..mcm entrance zoo skit2
Gadis X : seriously zoo bnyk pokok?? As far as I remember zoo has no trees
Me : LOL zoo la bnyk pokok..hang penah pi zoo dak sbnaqnya ni?

Dan gaya athirah mmg dh xsenang dduk dah..dy taw kak syahad dy ni nk bertukaq wajah n minah pelik tu xknai lagi sapa syahadah yg sbnaqnya.. dia ingt dy sorang ja boleh cakap Bi..

Wait! I smell pergaduhan dua insan yg xsmpai seminit baru jumpa


Gadis X : Of Course I do * dengan muka yg seriously mcm nk mintak parang
Me         : I’ve been to zoo in London Switzerland Australia n yeahh they do have trees there..

Walaupun ak xpnh p zoo london..xsure pn london ada zoo ka dak..ak boh p la nk bgi dgq sedap..aku pun xmaw jatuh oii depan org mcm ni kena bongkak skit xleh biaq..

Gadis X : well, I was talking about zoo in Malaysia
Me: Zoo kat Malaysia lagila bnyk pokok.. you cannot expect monkey that supposed to be hanging happily on the tree to be swimming in the pool instead and tiger or lion to be located in the aquarium??


The reaction you have once you realized you just won a fight *senyum bangga*
-sydney-

Gadis X  yg dah kalah dlm pergaduhan tentang pokok yg mcm xbrapa sepatutnya berlaku tu teruih pakai headphone n bukak lagu sekuat2 hati dgn cara yg sgt nk kurang hajaq..ak xpnh jumpa mnusia laguni.. ttba dia buat2 tny elina "mana depa ni smua nk tdoq"  again dalam bahasa inggeris kebanggaan dia tula..then elina jawab rumah kitela n dgn pantas nya dia cakap smbil tgk kasut aku, aku xpastila dy ingt muka ak kat kasut ka or dy juling ka or dy mmg jenis tawaduk tgk bawah.. dy kata " i hope u guys bring your own sleeping bag because what we have is only the cold floor for you to sleep on" 
boleh tahan cantik pantai ni.ak dok bayang mcm batu feringgi ja
 -wollonggong-

ak dhla mmg tgh sejuk gedik2 ni mcm nk buat apply ja teknik2 taekwando yg ak taw kat dy tp ak mengenangkn silap haribulan ak masuk lokap sapa nk mai ikat jamin ak oii...ak mcm xmaw ja p tdoq rumah dy n mcm nk tny faiq dy ada dak kawan pmpuan lain yg aku nk tumpang tdoq sat malam tu..mmg xrela ak tdoq rumah manusia cm tu tapi rumah dia yg ak tdoq malam tu internet pulak rosak..xlehla ak nk wassep sesapa mohon pertolongan haha

bas pun smpai kami pun smpaila rumah..lagi sorang housemate depa nama basha, batch faiq kira sama umoq dgn aku la..dalam hati dok kata, please basha ak nk tdoq dgn hg pleaseeeeee...dan yeah basha baru pelawa ak masuk bilik dy mmg ak masuk direct ja xkata apa dah haha..basha masak malam tu..dan ak dok harap minah tu xmai makan skli tp doa ak tu xdimakbulkan..dalam dok makan tu ak dok melawak dgn basha dy pun nk gelak skli walaupun ak xlayan dy tp xsmpai hatila ak xlayan..aku seronok sgguhla paku setiap bnda yg dia cakap tu..sampai athirah dok tersedak la sebelah aku.. aku mmg kagum dgn tahap kesabaran basha n elina hidup dlm rumah tu lama ni..basha tu senior n ak rasa dy patutla dihormati dalam rumah tu tp ohh Allah ak xpaham cemana basha boleh sabaq ckp elok2 dgn dia walaupun dh  terang2 dia brsikap agak xsopan dgn basha dpn ak..

Elina dan Basha serta pokok2 yg banyak 
keesokkan harinya faiq mai ambik kami hntaq tirah p stesen ketapi sbb dy ada kelas smntara ak nk p jejalan kat pantai..ternyata driving skill syed faiq xmmbunuh mcm chibi haha...so faiq pn hntaq ak kat uni, dy dh briefing nk ambik bas apa smua..ak yakin ak xsesat..tp tula bertuah sgtla ak xsesat..ak naik bas n ak tggu ja the best spot ak nk turun, tp sedaq2 bas tu dh smpai balik tmpat ak naik tdi..ak xtawla sama ada nk gelak or nk simpati pda diri ak..

sesampainya kat pantai tu..ak dh berjanji nk jumpa basha kat sna..nasib baik dy xdk kelas..dy nk teman ak jejalan hehe..bolehla org tlong ak ambik gmbaq..cemerlang sgguh skill ambik gmbaq dia nih.....sebelum balik tu basha belanja ak fish n chips tepi pantai tu, dia suruh ak bawak balik sydney.. ak lapaq masa dlm train tu tapi ak malaih la nk mkn dlm train igt smpai sydney bru nk makan...

Basha dan fish and chips yg sodappp


smpainya kat sydney, ak xleh kluaq dari station tu sbb card mcm touch n go aku tu xdk kredit rupanyaaa...aku pun guna teknik muka kesian ak yg boleh tahan cemerlang ni pi dok merayu kt mkcik tepi tu kata ak xleh kluaq ni blabla..pastu dy bgi aku kluaq untuk topap sat pastu mai masuk balik..ak pun jalan kalut2 dalam lapaq tu pastu makhluk mana xtaw langgaq ak yg mnyebabkn fish n chips ak terplanting lalu jatuh kat lantai...org lalu lalang pakat sepak n pijak makanan ak..aku hny mampu tgk smbil mata berkaca2.. xkn nk biaq kat lantai, ak pun smbil kesat hingus juga menepis ayaq mata aku pun kutipla makanan yg tdak lgi toharoh utuk dmkn tu dgn pnuh sayu smbil org masih sepak2 mknan ak...

alhamdulillah aku berjaya smpai UNSW dgn berjaya nya..ak direct pi rumah chibi, dy nk masak utk ak..cita dia ak sesat punyala teruk cari rumah dia sdgkn ak dh pnh pi haritu aku tggu wifi henpon ak connected dgn wifi rumah chibi tu kira ak dh smpai la tu...sesampainya ak kat rumah chibi, chibi kata " aku lupa nk habaq kat hang wollonggong sejuk" tp apala maknanya habaq lps ak balik dri Gong tu...

sesapa nk p makan rumah chibi pun kna hati2..klau dy excited nk bg hampa mkn ssuatu yg mcm nutella sapu kat roti tu better hampa hati2 la..aku murung dua hari makan bnda tu kt rumah dy...

esoknya athirah hantaq ak kat airport utk aku teruskan misi aku ke Brisbane.......
Till then, Good Bye Sydney

to be continued.. 




















































semoga hari esok better than today, in shaa Allah

No comments:

Post a Comment

Statcounter